KÖKI Terminál - food PORT, BUDAPEST, MAGYARORSZÁG

Vásárlás és étkezés tökéletes megvilágítás mellett

A KÖKI Terminal Budapest bevásárlóközpont világítási korszerűsítésen esett át, a T5 fénycsöveket a Tridonic® legmodernebb LED-es világítási elemeire cserélték. Az új világítási megoldás javítja a vásárlási és étkezési élmény hangulatát és esztétikáját, egyben lehetővé téve a népszerű bevásárlóközpont számára, hogy részesüljön az energia- és költségmegtakarítás, az alacsony meghibásodási arány és a csökkentett karbantartási igény előnyeiből. 

A helyiek és a turisták körében egyaránt kedvelt KÖKI, Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontja, Kőbánya és Kispest városrészek találkozásánál elhelyezkedő fekvése adja a központ nevét is. A több, mint 150 üzlettel, étteremmel, kávézóval rendelkező bevásárlóközpont a vásárlói élmény mellett kulturális eseményeknek is teret ad. A KÖKI 2000 m²-es Food Portja egy forgalmas találkozási pont, ahol a gyorséttermek mellett a hagyományos éttermi szolgáltatások is a látogatók rendelkezésére állnak. A bevásárlóközpont elhelyezkedése egyben fontos közlekedési csomópont, amely összeköti a városközpontot és a repülőteret regionális vonat-, metró- és autóbusz-állomásokkal.

A Feladat

A KÖKI számára fontos volt a FoodPort világítási rendszere energiahatékonyságának és megbízhatóságának növelése. A projekt teljes munkáját este 10 óra és hajnali 4 óra között kellett elvégezni és meg kellett tartani a meglévő, egyedi gyártású, feszített szövet diffúzorokkal ellátott szalagok architektúráját.

 
 

A Megoldás

Felszerelésre került összesen 6 kilóméter hosszban  Tridonic® LLE 20x280-560mm 775lm HV SNC3 típusú lineáris LED modul illetve ezek működtetéséhez 2000 db  Tridonic®  LC 25W / 300 mA fixC LP SNC2 és LC 35W / 300 mA fixC LP SNC2 típusú LED driver. A modulok élettartama 72 000 óra és tökéletesen homogén fényt bocsátanak ki. A világítást a Tridonic®  sceneCOM evo DA2 alkalmazásvezérlők vezérlik. A sceneCOM evo egy BACnet interfészen keresztül kapcsolódik a meglévő épületfelügyeleti rendszerhez.

A LED-es világításra való átállás meghozta gyümölcsét: a mintegy 61 százalékos energiamegtakarítás mellett az új világítás 80 százalékkal növeli a fényhatást és 30 százalékkal javítja a megvilágítást. 

Ami pedig a jó közérzetet illeti, a megnövelt esztétika és a korszerű megvilágítás még élvezetesebbé teszi a vásárlást a látogatók számára.